Moderne riksja voor persoonlijk transport

Binnen fietsafstand is er bijna altijd wel een supermarkt, sportschool of zelfs baan te vinden. Weer en wind trotseren terwijl er ook een auto naast de deur staat is voor velen desondanks een brug te ver. De ELF (ongetwijfeld een afkorting, maar waarvoor?) maakt de keuze toch te fietsen net wat aantrekkelijker.

Fietsen vaak sneller en plezieriger dan autorijden

Pas vrij recent heb ik mijn rijbewijs gehaald en het komt nog nauwelijks in me op de auto te pakken. Alles binnen een straal van 15 kilometer kan sowieso op de fiets, alleen bij regen of gladheid wordt die cirkel wat kleiner.

Om me heen zie ik steeds meer mensen ook voor korte ritjes de auto pakken. Vaak zijn ze langer onderweg dan wanneer ze op de fiets waren gekomen. Zelf ben ik bang deze vreemde en dure gewoonte ooit over te nemen. Gelukkig ontstaan er steeds meer compacte tussenvormen die de voordelen van een compacte fiets combineren met die van een comfortabele maar zware auto. 

Overdekte driewieler met traphulp op zonne-energie

Kickstart project ELF is niet direct de mooiste maar blijft wel dicht bij het concept fietsen. Alleen met veel bagage (tot 175 kg) of bergop springen de elektromotoren bij. Volgens de Amerikaanse wetgeving wordt de ELF dan ook gezien als een fiets, met alle voordelen van dien.

Het accupakket is op te laden via het lichtnet of met het zonnepaneel op het dak. Met een kostprijs die de range van ‘conventionele’ elektrische fietsen nadert is dit concept het overwegen meer dan waard, al zou het wel helpen als er nog even iemand met gevoel voor design naar kijkt.

Bron & ImageCredit: Co.Exist

Thijs ten Brinck

Ontdek meer van WattisDuurzaam.nl

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Dit vind je misschien ook leuk...

2 reacties

  1. a van der paauw schreef:

    kostelijk dat deze driewieler gemaakt wordt Is er al ergens in nederland een verkooppunt?